پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۶ بعد از ظهر به وقت تهران

بازار خودروی ایران، در تسخیر چشم بادامی ها +جزییات

بر اساس امار های اعلام شده از سوی گمرک ایران، در شهریور ماه سال جاری ۲۸۲ دستگاه خودرو لکسوس به ارزش دلاری ۱۴,۷۵۵,۵۷۹ و ارزش ریالی ۴۵۸,۸۵۰,۸۶۷,۳۰۰ وارد کشور شده است.

براساس آمار گمرک در شهریور ماه سال جاری ۲۸۲ دستگاه خودرو لکسوس به ارزش دلاری ۱۴,۷۵۵,۵۷۹ و ارزش ریالی ۴۵۸,۸۵۰,۸۶۷,۳۰۰ وارد کشور شده است.

کشور ژاپن یکی از تولید کنندگان مطرح خودرو در عرصه بین المللی شناخته شده است، بطوریکه در بین انواع خودرو های جهان، لقب قدرت و دوام را با خود یدک می کشد و همین امر کافی است تا بازار واردات این چهارچرخ ها در داخل کشور ما داغ باشد.

گفتنی است در بین انواع خودروهای ژاپنی تنها از شرکت لکسوس به عنوان بزرگترین تولیدکننده اتومبیل‌های سفارشی و خاص، ۲۸۲ دستگاه خودرو به ارزش دلاری ۱۴,۷۵۵,۵۷۹ و ارزش ریالی ۴۵۸,۸۵۰,۸۶۷,۳۰۰ در شش ماهه اول سال به کشور واردشده است.

عمده واردات این خودرو از کشور امارات متحده عربی بوده است و کشورهای آلمان ،ژاپن ترکیه و روسیه در رده های بعدی این واردات قرار دارند.

طبق آمار موجود بیشترین سهم واردات این خودرو مربوط به مدل های  NX300 H با ۱۴۷ ،NX 200 T با ۱۲۲ ،  ES 250 با ۱۰ و CT 200   با ۳ دستگاه  خودرو بوده است.

امادر بین این وارداتی ها، گرانترین لکسوس وارداتی مدل NX 300 H با حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی بوده است که برای واردات آن ۵۴,۵۰۰ دلار صرف شد که  حدود ۱۶۹میلیون  و ۳۳۶  هزار تومان می شود، این درحالی است که برای خرید یک لکسوس سواری مدل NX 300 H از نمایشگاه‌های سطح شهر باید حدود۳۲۳  میلیون تومان هزینه کرد.

جزییات این واردات به شرح ذیل است:

 

ارزش ریالی

 

ارزش دلاری

 

تعداد

 

نام خودرو

 

۲۴۶,۶۱۰,۶۵۲,۹۰۰

 

۷,۹۲۶,۵۰۰

 

۱۴۷

 

NX 300 H

 

۱۸۹,۵۰۴,۵۵۴,۴۰۰

 

۶,۰۹۸,۴۰۰

 

۱۲۲

 

NX 200 T

 

۱۳,۵۴۷,۵۳۴,۰۰۰

 

۴۳۵,۵۰۰

 

۱۰

 

ES250

 

۳,۷۷۵,۰۷۲,۰۰۰

 

 

۱۲۱,۶۰۰

 

۳

 

CT 200

مشخصات فنی خودروهای فوق:


Nx 300 H:

خودرو nx300 h یک مدل هیبریدی است و پیشرانه ۲٫۵ لیتری آن، ۱۸۰ اسب‌بخار نیرو تولید می کند این خودرو در بازار ایران ۳۲۳ میلیون تومان به فروش می رسد .

نمای پشت:

نمای جلو:

Nx 200 t :

خودرو NX 200 ، از موتور ۲ لیتری استفاده شده است  این خودرو یک موتور کاملاً جدید ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر دارد که  حدود ۲۲۵ اسب‌بخار نیرو تولید می کند قیمت این خودرو در بازار ایران ۳۲۸ میلیون تومان است .

 

نمای جلو:

 

نمای پشت:


Es250   :

خودرو   ES 250 از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم ۲۴۹۴ سی سی بهره می‌برد  که  ۱۸۴ اسب‌بخار نیرو تولید می کند این خودرو در بازار ایران ۳۳۲ میلیون تومان به فروش می رسد .


نمای جلو:

 

نمای پشت:


Ct 200 :

لکسوس CT 200h از یک موتور چهار سیلندر ۱٫۸ لیتری بنزینی، یک جفت ژنراتور موتور برقی و یک بسته باتری نیکل-هیدروژنی کسب قدرت می کند. مجموع توان آن ۱۳۴ اسب بخار است که به وسیله گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) به چرخ های جلو انتقال می یابد.

نمای جلو:

نمای پشت:

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *