پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۳ قبل از ظهر به وقت تهران

ایران در چه شرایطی به دور بعد بازی ها صعود میکنه؟

مجله انلاین دوستان :   یم ملی فوتبال ایران شب گذشته در حالی یک بر صفر مقابل آرژانتین شکست خورد که در صورتی که حتی از برتری فنی ایران در نیمه دوم هم چشم‌پوشی کنیم؛ به گواه کارشناسان داوری در این دیدار یک پنالتی مسلم به سود تیم ملی ایران گرفته نشد، تا حسرت از دست دادن امتیازات این دیدار پس از گل دقیقه ۹۱ مسی برای هواداران فوتبال صدچندان شود.

به واقع اگر در همان اواسط نیمه دوم پنالتی آشکاری که گرفته نشد توسط داور صربستانی پنالتی اعلام می‌شد، شاید الان این تیم ملی ایران بود که با ۴ امتیاز شانس نخست صعود از گروه F بود و نه آرژانتین.

در هر صورت این دیدار با ناداوری عجیبی به ضرر ایران به پایان رسید تا تیم ملی برای دیدار شب آخر خود برای صعود محتاج هر ۳ امتیار دیدار با بوسنی باشد، با این حال در شبی که داوران سرنوشت گروه F را مشخص کردند، این پایان کار نبود و در دیدار تیم‌های ملی بوسنی و نیجریه در حالی که هر نتیجه‌ای به جز برد نیجریه می‌توانست به سود ایران باشد، یک بار دیگر یک شاهکار داوری دیگر خلق شد تا شانس‌های صعود مردان کی‌روش کمرنگ و کمرنگ‌تر شود.

در این دیدار نیز بوسنی در نیمه اول به گل رسید تا تقریباً شرایط به نفع تیم ملی ایران شود، اما تصمیم غلط کمک داور همه چیز را نقش بر آب کرد. در ادامه نیز نیجریه در یک صحنه مشکوک دیگر در حالی به گل رسید که نیمکت نشینان بوسنی به شدت به صحنه قبل از گل به داور نیوزیلندی اعتراض کرده و آن را خطای بازیکن نیجریه عنوان کردند تا باز هم ناداوری در این دیدار به کمک نیجریه‌ای‌ها بیاید.

به این ترتیب در شبی که تیم ملی ایران می‌توانست شانس اول صعود از گروهش باشد، داوران کاری کردند، کارستان و نسخه این گروه را با اشتباهات خود پیچیدند تا ضمن حذف بوسنی از جام جهانی، بخت صعود مردان کی‌روش نیز کمتر و کمتر شود.

نکته قابل توجه در این گروه اینکه در صورتی که در روز پایانی مرحله گروهی، تیم ملی ایران موفق به برتری یک بر صفر مقابل بوسنی شده و در دیدار همزمان این گروه آرژانتین نیز همین نتیجه را در دیدار مقابل نیجریه تکرار کند، دو تیم ایران و نیجریه در جدول این گروه از هر لحاظ (امتیاز، گل زده، گل خورده، تفاضل گل و حتی بازی رو در رو) مساوی خواهند شد که طبق قانون فیفا، سرنوشت تیم دوم صعود کننده از گروه F پس از آرژانتین را سکه مشخص خواهد کرد!

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *