چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶ بعد از ظهر به وقت تهران

ایران با باخت مقابل روسیه حریف ایتالیا شد

والیبالیست های ایران با باخت مقابل روسیه به عنوان تیم چهارم راهی مرحله بعد شدند در این مرحله ایران مقابل ایتالیا به میدان خواهد رفت …

www.dustaan.com-ایران با باخت مقابل روسیه حریف ایتالیا شد

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۲ و ۳۰ امشب در سالن ماراکانا شهر ریودوژانیرو برزیل، در چارچوب روز پایانی مرحله گروهی به مصاف تیم ملی والیبال روسیه رفت.
ملی‌پوشان دو تیم ایران و روسیه در حالی به مصاف هم رفتند که هر دو تیم پیش از این خیال خود را از صعود به مرحله بعد مشخص کرده و تنها برای بهبود جایگاه خود مقابل هم صف آرایی کرده بودند.
تیم ملی والیبال ایران در پایان این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر مقابل تیم ملی روسیه شکست خورد تا به عنوان تیم چهارم گروه دوم راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شود. مرحله ای که باید در آن به مصاف تیم نخست گروه اول ، یعنی تیم ملی ایتالیا برود.
**ست اول: ایران ۲۳ – روسیه ۲۵
رائول لوزانو برای این دیدار سعید معروف، سید محمد موسوی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، مهدی مرندی و امیر غفور را راهی میدان کرد.
نخستین امتیاز این دیدار با اصابت سرویس امیر غفور به تور به نام روس‌ها ثبت شد. در ادامه تیم ملی ایران با چند اشتباه شخثصی از سوی بازیکنان از حریف عقب افتاد. امتیاز ۷ بر ۳ به سود روسیه بود که لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه هر دو تیم روند امتیازگیری مشابهی داشتند و ایران توانست اختلاف امتیاز را کاهش دهد.
نتیجه بازی در ست اول ۸ بر ۱۰ به سود روسیه بود. امتیاز ۱۱ روسیه روی حرکت سرعتی این تیم بدست آمد. بازیکنان روسیه با وجود اینکه دو امتیاز از ایران پیش بودند اما اشتباهات زیادی در این ست داشتند. به خصوص این اشتباهات در خط سرویس این تیم بیشتر نمایان بود. در ان طرف میدان هم تیم ملی ایران با مشکل همیشگی دریافت مواجه بود.
در حالی که شاگردان آلکنو ۱۵ بر ۱۱ از ایران پیش افتاده بودند، اما بازیکنان ایران بار دیگر اختلاف امتیاز را کاهش دادند و نتیجه ۱۶ بر ۱۴ شد. تیم ملی روسیه زودتر از ایران به امتیاز ۱۷ رسید. امتیاز ۱۵ ایران را مجتبی میرزاجانپور بدست آورد. کار سرعتی سید محمد موسوی نتیجه را ۱۸ بر ۱۶ کرد.  اختلاف امتیاز دو تیم به عدد یک رسید تا آلکنو مجبور شود برای توقف روند امتیازگیری ایران ، تقاضای وقت استراحت کند.
یک سرویس خوب از سید محمد موسوی نتیجه را ۱۹ بر ۱۹ کرد. سرویس بعدی موسوی راهی اوت شد تا امتیاز بیستم به روسیه برسد. روسیه ۲۲ بر ۲۰ پیش افتاد و این بار رائول لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد. دو تیم یک به یک امتیاز کسب می‌کردند. سید محمد موسوی با کسب امتیاز ۲۳ بار دگر نتیجه را به تساوی کشاند.
سرویس بد از بازیکنان ایران امتیاز ۲۴ را به ایران داد و در ادامه امتیاز ۲۵ هم به تیم ملی روسیه رسید تا این تیم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ برنده ست نخست دیدار دو تیم باشد. تیم ملی والیبال ایران در این ست ۴ امتیاز در دفاع کسب کرد و عملکرد خوبی در این ناحیه داشت. آن هم در حالی که روس‌ها حتی یک امتیاز هم از دفاع  کسب نکردند.
%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%85%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%b1%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%87-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%81-%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7
**ست دوم : ایران ۱۶ – روسیه ۲۵
ملی‌پوشان والیبال ایران برای جبران شکست ست اول راهی دومین ست این مسابقه شدند. نخستین امتیاز این ست به تیم ملی روسیه رسید. دومین امتیاز هم روی دفاع ناقص موسوی و محمودی به نام روسیه ثبت شد. روس‌ها آغاز بهتری نسبت به تیم ملی ایران داشتند و زمانی که ۶ بر ۳ از ایران پیش افتاده بودند، لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد.
امتیاز هفتم را روس ها بدست آوردند و در آن طرف میدان یک دفاع عالی از عادل غلامی منجر شد نتیجه ۷ بر ۵ شود. یک جای خالی از مجتبی میرزاجانپور اختلاف امتیاز دو تیم را به عدد یک رساند. اما این اختلاف امتیاز بار دیگر از سوی روس ها زیاد شد و نتیجه ۱۲ بر ۸ به سود این تیم بود.
سرویس ولکوف راهی اوت شد تا امتیاز ۹ برای ایران بدست بیاید. نتیجه ۱۴ بر ۹ به سود روسیه بود که لوزانو بار دیگر بازکنانش را به منظور گوشزد کردن نکات لازم فراخواند. اختلاف امتیاز دو تیم به عدد ۷ رسیده بود و به نظر می‌رسید بازیکنان ایران در این ست هم مانند ست اول بازنده هستند. هرچند نمایش تیم ایران در ست اول بهتر از ست دوم بود.
لوزانو دست به تعویض زد و میلاد عبادی‌پور را به میدان آورد. مهدی مهدوی و شهرام محمودی هم به میدان آمده بودند. ایران پر اشتباه بود و ۲۰ بر ۱۰ از روسیه عقب افتاده بود. دو امتیاز از سوی بازیکنان ایران بدست آمد با این حال همچنان اختلاف امتیاز بالای دو تیم پابرجا بود. ۲۱ بر ۱۳ نتیجه همچنان به سود روسیه بود.
بازیکنان ایران امتیاز ۱۴ را بدست آورد تا نتیجه ۲۲ بر ۱۴ شود. شهرام محمودی مامور زدن سرویس شد ، سرویس که در نهایت به امتیاز برای روسیه منجر شد. در نهایت تیم ملی ایران در این ست با نمایشی بی انرژی و پر اشتباه نتیجه را ۲۵ بر ۱۶ به تیم ملی روسیه واگذار کرد تا ۲ بر یک از روسیه عقب بیفتد.
%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%85%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%b1%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%87-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%81-%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7
**ست سوم : ایران ۲۰ – روسیه ۲۵
تیم ملی والیبال ایران ست سوم را بر خلاف ست دوم با انرژی آغاز کرد و از همان ابتدا از حریفش پیش افتاد. با این حال روس ها اختلاف امتیاز ایجاد شده را کاهش دادند. نتیجه این ست ۱۰ بر ۱۱ همچنان به سود ایران بود. دو تیم در امتیاز ۱۶ به تساوی رسیدند و پس از آن امتیاز ۱۷ برای تیم ملی روسیه این تیم را پیش انداخت.
هجدهمین امتیاز برای روس ها سبب شد تا رائول لوزانو تقاضای وقت استراخت کرده و نکات لازم را برای جلوگیری از شکست بازیکنانش به آن‌ها گوشزد کند. بازیکنان دو تیم به زمین بازگشتند. امتیاز ۱۹ هم روی آبشار بازیکنان روس و دفاع بد میرزاجانپور به روسیه رسید تا روس ها با ۳ امتیاز اختلاف از ایران پیش بیفتند.
سرویس روس ها راهی اوت شد و نتیجه ۱۹ بر ۱۷ شد. خطای هند بازیکنان روسیه اختلاف پوئن دو تیم را به عدد یک رساند. با این حال باز هم بازیکنان روسبه برتری خود را به تیم ملی ایران دیکته کرده و ۲۱ بر ۱۸ پیش افتادند. مهدی مهدوی در این ست از ابتدا جانشین سعید معروف شده بود. ۲۲ بر ۱۸ نتیجه به سود روسیه بود باز هم لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد.
در ادامه بازیکنان ایران نتوانستند عقب ماندگی خود در امتیاز را جبران کنند و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ مغلوب تیم ملی روسیه شوند. تیم ملی ایران با این نتیجه بازی را در مجموع ۳ بر صفر واگذار کرد و حریف تیم ملی ایتالیا در مرحله بعدی رقابت‌ها شد.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *