جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۶ قبل از ظهر به وقت تهران

اطلاعاتی که نشان نمی دهد یارانه چه کسانی باید قطع شود!+جدول

اطلاعاتی که نشان نمی دهد یارانه چه کسانی باید قطع شود!+جدول
اطلاعاتی که نشان نمی دهد یارانه چه کسانی باید قطع شود!+جدول

مجله انلاین دوستان : گزارش های مرکز آمار ایران تایید می کند فاصله میان خانواده های ایرانی از نظر برخورداری از تسهیلات رفاهی میان دهک اول درآمدی ( کمترین میزان درآمد) و دهک دهم درآمدی( بالاترین میزان درآمد) بسیار زیاد شده است.به گزارش خبرآنلاین، آمارهای مرکز آمار ایران نشان می دهد ۹۸ درصد مردم ایران در خانه هایشان حمام گرم دارند، ۹۶ درصد آنها در خانه هایشان آشپزخانه دارند، ۱۶ درصد آنها در خانه هایشان از اینترنت استفاده می کنند، ۸۵ درصد آنها در خانه هایشان تلفن دارند، ۹۲ درصد آنها در خانه هایشان گاز لوله کشی دارند و البته ۱۰۰ درصد خانواده ها از امکان استفاده از برق بهره مند شده اند.

اما در اطلاعاتی که مرکز آمار ایران منتشر کرده میزان هزینه های جاری مردم در حوزه های غیرخوراکی مشخص شده است. براین اساس میزان مصرف دهک های مختلف به شرح زیر است.

دهک میزان هزینه (ریال)
دهک اول ۲۴۹۰۶۲۵۸
دهک دوم ۴۵۳۸۴۲۸۱
دهک سوم ۵۸۷۴۰۰۵۹
دهک چهارم ۷۱۰۲۱۱۰۴
دهک پنجم ۸۴۳۲۵۲۱۶
دهک ششم ۱۰۰۹۴۶۲۰۷
دهک هفتم ۱۲۱۵۰۷۶۹۷
دهک هشتم ۱۵۰۱۰۰۲۸۲
دهم نهم ۱۹۱۴۷۸۶۲۰
دهم دهم ۳۴۸۷۷۸۷۲۷

براین اساس خانوارهایی که از نظر مالی در میان دهک های اول تا چهارم جایی می گیرند به جهت مالی در آستانه بحران قرار دارند. خانوارهای دهک های چهارم تا ششم در آستانه خط فقر و خانوارهای دهک های هفتم و هشتم در دسته طبقه متوسط جایی می گیرند. خانوارهای دهک های نهم و دهم نیز در دسته خانوارهای بالاتر از طبقه متوسط جایی می گیرند.

اما با توجه به تغییرات مدام وضعیت مالی خانوارها به درستی نمی توان تفکیکی میان دهک های مختلف ایجاد کرد. حتی تفکیک جغرافیایی نیز به درستی  وضعیت خانوارها را روشن نمی کند. براین اساس عملا تشخیص طبقه متوسط در میان جمعیت ایران غیرممکن به نظر می رسد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *