چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳ قبل از ظهر به وقت تهران

ازار و اذیت دختر نوجوان افغانی در پوشش مسافرکش

دیوان عالی کشور حکم ٣٠ سال حبس دو پسر جوان که در پوشش مسافرکش، دختری نوجوان را سوار کرده و پس از ضرب و شتم مورد آزار و اذیت قرار داده بودند را تایید کرد.

براساس اظهارات شاکی، متهمان پس از تعرض و به قصد کشت، او را در کانال آبی انداختند و متواری شدند اما او توانست با کمک راننده یک خودروی عبوری خود را نجات دهد.

دختر ١٨ ساله، دهم اسفند ٩٣ به کارآگاهان کلانتری شهرری گفت: «من اهل افغانستان هستم و مدتی قبل همراه مادرم به ایران آمدم. ما صبح‌ها در خانه مردم کار می‌کردیم و شب‌ها به خانه‌مان در شهرری برمی‌گشتیم. روز حادثه سوار یک پراید سفید با دو سرنشین مرد شدیم. مشغول صحبت بودیم که ناگهان راننده از مسیر اصلی منحرف شد. وقتی اعتراض کردیم، راننده به سمت من حمله ور شد و ضربه‌ای به سرم زد که بیهوش شدم.

سرنشین دیگر هم مادرم را از ماشین بیرون انداخت. وقتی به هوش آمدم، دو پسر مرا به بیابان‌های حاشیه شهر بردند و مورد تعرض قرار دادند. آنها کیف پول و کارت عابربانکم را سرقت کردند و سپس مرا به قصد کشت در کانال آبی انداختند. من موفق شدم خودم را از آن بیرون بکشم و با کمک راننده یک خودروی عبوری به خانه برگردم.»
شاکی موفق شده بود بخشی از شماره پلاک خودروی متهمان را بردارد؛ سرنخی که کارآگاهان با استفاده از آن، متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

 

هر دو متهم که در بازجویی‌های ابتدایی منکر تعرض شده بودند پس از مواجهه حضوری با شاکی به جرم خود اعتراف کردند تا به این ترتیب همراه پرونده به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده منتقل شوند. این در حالی بود که متهمان در جلسه رسیدگی به پرونده، منکر انجام تعرض شدند با این همه، قضات شعبه هشتم، آنها را به جرم آدم‌ربایی، تهدید و سرقت مقرون به آزار به ٣٠ سال حبس و ١٧٣ ضربه شلاق محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور تایید و چندی پیش به اجرا درآمد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *