سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

اردوغان ترکیه را ترک نمی کند!

رئیس‌جمهور ترکیه با حضور در جمع هواداران خود در استانبول، درباره کودتا در این کشور گفت که او منتخب مردم است و همچنین تاکید کرد کشورش را ترک نمی‌کند.

 رئیس‌جمهور ترکیه در استانبول در جمع حامیانش سخنرانی کرد.
نیمه شب گذشته خبر رسید که تعدادی از افسران ارتش ترکیه به کودتا علیه دولت این کشور دست زدند؛ کودتایی که هدف آن ساقط کردن دولت وابسته به رجب طیب اردوغان بوده است.
نخست وزیر ترکیه بامداد شنبه برخی خبرهای قبلی درباره کودتای نظامی در ترکیه را تأیید کرد.

اولین خبرها از مستقر شدن یگانی از ارتش ترکیه در مدخل پل «بوسپوروس» در استانبول و مسدود شدن مسیر حرکت خودروها آغاز شد. بعد از آن هم اخباری از تیراندازی در آنکارا و پرواز جنگنده‌ها با ارتفاع کم خبر دادند.
صبح امروز شنبه رئیس‌جمهور ترکیه با حضور در میان تعداد زیاید از هواداران خود در استانبول، اقدام تعداد کوچکی از افسران ارتش را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه او و دولتش منتخب مردم و قانونی است، تاکید کرده که اقدام کودتاچیان ناکام مانده است.
رجب طیب اردوغان تاکید کرد که او ترکیه را ترک نخواهد کرد و در همین کشور باقی می‌ماند.
رئیس‌جمهور ترکیه البته از هوادران خود و دولتش خواست تا زمان پایان یافتن غائله همچنان در میادین و اماکن عمومی باقی بمانند.

او البته با اشاره به حضور کودتاچیان در فرودگاه آتاتورک استانبول تاکید کرده که «مشکل کوچکی» در این فرودگاه وجود دارد و به زودی پروازها در این فرودگاه را از سرگرفته می‌شود.
اردوغان خطاب به مردم و حامیانش گفت که «شما در این حادثه نشان دادید که ما یک دست واحد هستیم» و خطاب به کودتاچیان گفت که «نظامیانی که کودتا کرند را رها نمیکنیم و مجازات خواهند شد».

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *