پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲ بعد از ظهر به وقت تهران

اتش ۲۰۰ هکتار از جنگل‌ های لرستان را از بین برد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در جریان آتش سوزی امروز در دوره چگنی بالغ بر ۲۰۰ هکتار از جنگل های استان در آتش سوخت.

 

%postname% شیرزاد نجفی  با اشاره به اینکه نیروهای منابع طبیعی استان در حال پایش میزان و وسعت آتش سوزی امروز در جنگل های دوره چگنی هستند، اظهار داشت: بر اساس برآورد های اولیه بالغ بر ۲۰۰ هکتار از جنگل های استان دچار حریق شده اند.

وی با بیان اینکه آمار دقیق وسعت آتش سوزی پس از نقشه برداری منطقه اعلام می شود، تصریح کرد: به دلیل صعب العبور بودن منطقه امکان حمل وسایل و لوازم مهار آتش نبوده و نیروها تنها با استفاده از وسایل انفرادی اطفای آتش از قبیل آتش کوب و بیل توانستند نسبت به مهار آتش اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اشاره به اینکه بیشترین آتش سوزی ها در شهرستان چگنی به وقوع می پیوندد و امروز نیز در منطقه میره و قلاوند این شهرستان شاهد وقوع آتش سوزی بودیم، گفت: متاسفانه بر اساس اختلافات قومی و قبیله ای این آتش سوزی ها رخ می دهد و مردم باید بدانند جنگل متعلق به همه است و باید مراعات کنند تا آسیبی به آن وارد نشود.

قدرت الله ترابی نژاد فرماندار شهرستان دوره چگنی نیز در این رابطه گفت: آتش سوزی در جنگل های شهرستان دوره چگنی در ساعت یک بعدازظهر آغاز شد و به دلیل وزش باد شدید آتش گسترده شد.

وی با بیان اینکه به محض وقوع آتش نیروهای محلی، منابع طبیعی و محیط زیست استان وارد عمل شدند، تصریح کرد: همچنین به نیروهای بسیج، ارتش و سپاه فراخوان زده شد و در نهایت این آتش سوزی مهار شد.

فرماندار شهرستان دوره چگنی یادآور شد: نیروهای امدادی همچنان در محل حضور دارند تا در صورت وقوع دوباره آتش برای مهار آن اقدام کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *