جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۳ قبل از ظهر به وقت تهران

آزار زنان باردار ژاپنی در محل کار

مجله انلاین دوستان :  باردار شدن باید با خوشی و خوش بینی همراه باشد اما در محیط‌های کار ژاپن، باردار شدن می‌تواند به معنای بدبختی باشد.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-ویستا-قطره-ایسنا-فارس-باشگاه-خبرنگاران-تسنیم-زن-باردار

به گزارش سلامانه به نقل از سایت «qz»، وقتی یک زن کارمند در ژاپن باردار می‌شود، ممکن است رتبه کارش اش تنزل پیدا کند، اخراج شود، برخورد نامنصفانه‌ای با او شود یا آزار کلامی ببیند.
تحقیقی که وزارت کار ژاپن با حضور ۳۵۰۰ زن ۲۵ تا ۴۴ ساله انجام داده،‌ نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد کارمندان یا کارگران موقت، ۵ درصد پاره وقت‌ها، ۱۲ درصد کسانی که همکاری محدود با سقف مشخص دارند و بیش از ۲۰ درصد کارمندان و کارگران ثابت، موقع بارداری با آزار و اذیت روبرو شده‌اند.
اخبارروز/ اما حرف‌هایی که به آنها زده شده هم حائز اهمیت است.
۴۷٫۳ درصد داوطلبان گفتند، موقع بارداری به آنها گفته شده «دردسر درست می‌کنند» یا «باید کار کردن را کنار بگذارند». به ۲۱٫۳ درصد گفته شده قراردادشان تمدید نمی‌شود، ۲۰٫۵ درصد اخراج شده‌اند و ۱۷٫۱ درصد هم پاداشی که باید می‌گرفته‌اند را نگرفته‌اند. ۱۵٫۹ درصد هم ناچار به کنار گذاشتن کار شده‌اند.
۴۰ درصد از شرکت کننده‌ها در نظرسنجی گفتند، رییس مردشان آن‌ها را آزار داده و ۲۰ درصد هم توسط روسای زن اذیت شده بودند. بقیه هم گفتند، همکارانشان آن‌ها را ناراحت کرده‌اند.
ژاپن سومین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *