پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱ قبل از ظهر به وقت تهران

بازداشت ۱۵ جوان ترکیه ای به دلیل پوشیدن تیشرت «قهرمان» +تصاویر

پلیس ترکیه در عرض چند روز گذشته ۱۵ شهروند این کشور را به دلیل بر تن داشتن تیشرت هایی با نوشته هیرو ،دستگیر کرده است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از اسکای نیوز عربی، نیروهای پلیس ترکیه هفته گذشته ۱۵ جوان را به دلیل پوشیدن تی شرت هایی که روی آن کلمه قهرمان به انگلیسی (هیرو) نوشته شده بود را بازداشت کردند.

مقامات ترکیه اعلام کردند که اقدام این افراد در پوشیدن این تی شرت ها حمایت از کسانی است که سال گذشته برای کودتا در این کشور تلاش کرده بودند.

مقامات آنکارا بر این باور هستند که اقدام این افراد برای پوشیدن این تی شرت ها که روی آن کلمه قهرمان نوشته شده است پیامی است در حمایت از فتح الله گولن، سیاستمدار منتقد و مخالف دولت اردوغان. گولن اکنون در آمریکا زندگی می کند و آنکارا وی را به تلاش برای رهبری کودتای سال گذشته در این کشور متهم می کند. گولن به طور کامل این اتهامات را رد کرده است.

پوشیدن تی شرت هایی که روی آن کلمه هیرو نقش بسته است نخستین بار در دادگاه رسیدگی به اتهامات کسانی که تلاش داشتند در جریان کودتای تابستان سال گذشته رجب طیب اردوغان را به قتل برسانند دیده شد و در آن دادگاه یکی از متهمان در مقابل قاضی این تی شرت را به تن کرده بود.

بر این اساس تاکنون ۱۵ نفر به دلیل پوشیدن این تی شرت ها در شهرهای مختلف ترکیه بازداشت شده اند.

تابستان سال گذشته گروهی از نظامیان ارتش ترکیه اقدام به کودتا علیه حکومت رجب طیب اردوغان کردند، تلاشی که ناموفق بود. پس از شکست کودتا اردوغان دستور داد تا همه کسانی که در این کودتا دخالت داشتند بازداشت شوند. تاکنون بیش از هزاران نفر از شهروندان ترکیه به ظن دخالت و یا حمایت از این کودتای ناموفق بازداشت و یا از شغل خود برکنار شده اند.

  پوشیدن تیشرت «قهرمان»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *