سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۷:۴۰ قبل از ظهر به وقت تهران

مرگ ۳ زائر ایرانی در پی ایست قلبی

در مکه مکرمه هم ۵ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی بستری هستند و هشت نفر دیگر هم در بیمارستان هلال احمر بستری هستند.

 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,سیدعلی مرعشی

مرگ ۳ زائر ایرانی در پی ایست قلبی

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: عملیات درمانی و امدادرسانی به زائران در مناسک حج روند خوبی را در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه طی می کند.

به گزارش ایلنا، دکتر سیدعلی مرعشی اظهار کرد: در مکه مکرمه تقریبا ۷۰ مطب و درمانگاه برای خدمات رسانی در هتل های محل استقرار زائران فعال است و در مدینه منوره نیز درمانگاه ها و بیمارستان هلال احمر فعال و در حال ارائه خدمت به زائران است.

 

وی ادامه داد: آمار مراجعات زائران به مطب ها و درمانگاه های بسیار کم است.

 

مرعشی به تعداد زائران بستری در بیمارستان سعودی در مدینه منوره اشاره کرد و گفت: ۴ زائر در حال حاضر به دلیل لخته شدن خون، پیچ خوردگی روده، کمبود پلاکت و مشکل گوارشی در این بیمارستان بستری هستند.

 

وی افزود:‌ وضعیت سه نفر از این بیماران مساعد است و تنها زائری که بر اثر پیچ خوردگی روده مورد عمل جراحی قرار گرفته، حال مساعدی ندارد.

 

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: در مکه مکرمه هم ۵ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی بستری هستند و هشت نفر دیگر هم در بیمارستان هلال احمر بستری هستند.

 

مرعشی به آمار زائران فوت شده ایرانی در مناسک حج امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر زائری که هفته گذشته در مکه مکرمه فوت شد(علی ناز سالار پور از هرمزگان)، سه زائر دیگر نیز تاکنون بر اثر ایست قلبی جان باخته اند.

 

وی افزود: زهرا توکلی ۵۶ساله از کاروان ۳۲۰۱۶ هرمزگان و محمد قیاسی ۶۱ ساله از کاروان ۱۹۴۴۸ مشهد هر دو بر اثر ایست قلبی جان باختند و روز گذشته(پنج شنبه) نیز رستم علی چراغ پور ۷۲ ساله از کاروان ۴۱۰۱۰ استان البرز در بیمارستان النور مکه مکرمه بر اثر ایست قلبی جان باخت.

 

عملیات اعزام ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی حج تمتع ۹۶ که از ۸ مرداد آغاز شده است، تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *