پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۴ بعد از ظهر به وقت تهران

مختاباد: بروید سراغ مداحانی که هزینه های هنگفت دریافت می کنند و به روی مردم اسلحه می کشند.

مجله انلاین دوستان : عبدالحسین مختاباد خواننده و عضو شورای شهر تهران می گوید که او برای برگزاری کنسرت احتیاجی به رانت دولتی و استفاده از امکانات شورا ندارد .

 این اظهارات مختاباد در واکنش به نامه دانشجویان حامی عدالت اسلامی به رییس شورای شهر تهران مبنی بر درخواست شفاف سازی در خصوص هزینه تبلیغات کنسرت موسیقی وی است .

مختاباد سوم بهمن ماه در برج میلاد تهران برنامه اجرا کرد.

در نامه دانشجویان حامی عدالت که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته آمده است: اخیرا در سطح شهر تهران گونه ای از تبلیغات برای هنرمندان باب شده است که هرچند نسبت به سبک و سیاق آن که برگرفته از الگوهای غربی می باشد نقد جدی وارد است و با فرهنگ اسلامی و ایرانی تعارضات جدی دارد اما آنچه باعث شد این نامه به نگارش در آید، این است که بارها نسبت به حضور برخی چهره های هنری در فضای سیاسی و اجرایی کشور نقد اساسی داشته ایم، یکی از علت های اساسی آن هم این بوده است که شائبه سواستفاده از امکانات دولتی برای اشخاص دور از تصور نخواهد بود.

این نامه که با عنوان ˈ با چه هزینه و امکاناتی عضو شورای شهر برای کنسرت موسیقی تبلیغ می کند؟ˈ برای ˈاحمد مسجد جامعیˈ ارسال شده، تصریح شده است: چندی است که عکس جناب مختاباد یکی از اعضای شورای اسلامی شهرتهران برای تبلیغ کنسرت موسیقی در برج میلاد در سطح بسیار گسترده در سطح شهر تهران توزیع شده و لازم است به منظور شفاف سازی نسبت به نحوه تامین هزینه و امکانات این کنسرت گزارشی مبسوط به مردم تهران ارائه شود.

مختاباد روز شنبه به عنوان پاسخ به نامه این تشکل دانشجویی، گفت: هزینه کنسرتم را در برج میلاد برند های کریستال، کرست اورال بی، هداندشولدر، سن ایچ و رنولدس تامین می کند.

وی افزود: موسسه فرهنگی هنری آوای هنر مسئولیت کنسرت مرا را بر عهده دارد و فقط به عنوان یک خواننده هزینه ای حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بابت اجرا دریافت می کنم، این هزینه را نیز از قبل به یک موسسه خیریه اهدا کرده ام.

این خواننده درباره تبلیغات خیابانی کنسرت خود گفت: کل تبلیغات خیابانی کنسرت پنج میلیون تومان هزینه دربرداشت که با توجه به هزینه کم در مقابل تبلیغات مطبوعانی و بازدهی بالا، این روش را انتخاب کردیم.

مختاباد بیان کرد: برای برگزاری این کنسرت از سالن ابن سینا شهرداری تهران برای تمرین استفاده کردیم که این سالن در اختیار دیگر گروه های هنری نیز قرار می گیرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: من یک هنرمندم، درآمد خوبی نیز از راه هنر کسب می کنم به همین دلیل هیچ احتیاجی به استفاده از رانت های شهرداری و شورای شهر برای برگزاری کنسرت ندارم.
مختاباد با بیان اینکه هنر باید اقتصادی باشد، اعلام کرد:حدود ۱۸۰۰ نفر بلیط کنسرتم را خریداری کردند که مجموع پول این بلیت ها ۱۰۰ میلیون تومان شده است.

وی خطاب به جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: به آنها توصیه می کنم که به سراغ مداحانی بروید که در ماه محرم هزینه های هنگفت دریافت می کنند و به روی مردم اسلحه می کشند.

این خواننده مطرح کرد: باید پرسید، مداحی که در امر صادرات و واردات و خرید کشتی فعالیت می کند پول خود را از کجا می آورد؟

مختاباد اعلام کرد: من حتی اسپانسری شرکت های دولتی را برای کنسرت های خود به سختی قبول می کنم به نحوی که از ۳۰ سی دی که منتشر کرده ام دو سی دی مربوط به شرکت های دولتی است.

وی اظهارداشت: کمد کار من از درخواست های همین حامیان عدالت که برای برگزاری هیات های مذهبی خود در ماه محرم از ۸۰ تا ۱۲۰میلیون تومان هزینه طلب کرده اند، پر است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران محرم امسال ۶ میلیارد تومان به هیات های مذهبی پرداخت کرده است، گفت: کسانی که برای هرشب عزاداری ۳۰ میلیون تومان هزینه دریافت می کنند، با این پول چه کاری می کنند، آیا عزاداری برای امام حسین (ع) پول می خواهد؟///منبع : ایرنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *