چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷ بعد از ظهر به وقت تهران

فرزند دختر می خواهید یا پسر!!؟

مجله انلاین دوستان : یک کارشناس تغذیه معتقد است: اگرچه تاثیر رژیم غذایی بر تعیین جنسیت جنین تنها در حد یک فرضیه است، اما بر اساس این فرضیه غذاهای کم کلسیم و پر از پتاسیم، جنین را به سمت پسر شدن پیش می برد.

یک کارشناس تغذیه معتقد است: اگرچه تاثیر رژیم غذایی بر تعیین جنسیت جنین تنها در حد یک فرضیه است، اما بر اساس این فرضیه غذاهای کم کلسیم و پر از پتاسیم، جنین را به سمت پسر شدن پیش می برد.

مریم شیرمستی در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: تعیین جنسیت به کمک رژیم غذایی هنوز در حد فرضیه‌ای است که به قطعیت نرسیده، اما با این وجود افرادی که رژیم‌های توصیه شده را رعایت می کنند تا حدودی می توانند به نتیجه برسند.

وی با بیان اینکه تعیین جنسیت جنین توسط مرد صورت می گیرد، افزود: چنانچه فضایی درون بدن مادر ایجاد شود که لقاح کروموزم Y را راحت‌تر کند جنین پسر و اگر لقاح کروموزم X راحت شود جنین دختر خواهد بود.

به گفته این کارشناس تغذیه، مصرف غذاهایی که محیط بدن مادر را قلیایی می‌کند جنین را به سمت پسر شدن می برد و غذاهایی که محیط را اسیدی کند باعث دختر شدن جنین خواهد شد.

شیرمستی خاطرنشان کرد: به افرادی که فرزند پسر می خواهند توصیه می شود کلسیم را در برنامه غذایی کاهش دهند و از سدیم و پتاسیم بیشتر استفاده کنند.

وی با تائید بر اینکه برای پسر شدن فرزند باید مصرف لبنیات را محدود کرد، یادآور شد: شیر، ماست، پنیر، بستنی و … برای این افراد توصیه نمی‌شود.

این کارشناس تغذیه بادام، گردو، لوبیا سبز، رازیانه، گل کلم و … را از جمله مواد غذایی دانست که برای پسر شدن جنین منع مصرف دارد.

شیرمستی گفت: افرادی که فرزند پسر می خواهند باید از نمک، انواع سبزیجات، مرکبات، عدس، انجیر، کنسرو ماهی، فلفل سیاه، دسرهای بدون شیر و … بیشتر استفاده کنند.

وی معتقد است: استفاده از کره گیاهی برای افرادی که فرزند پسر می خواهند مجاز است.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: برای دختر شدن جنین باید همه موارد گفته شده برعکس رعایت شود.

شیرمستی تاکید کرد: این رژیم های غذایی باید از سه ماه قبل از بارداری توسط مادر رعایت شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *