پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۱ بعد از ظهر به وقت تهران

زندان و ۷۴ضربه شلاق در انتظار دایی؟

IMAGE635203080678148438اگر نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا (۷۴) ضربه شلاق یا یکی از آن‌ها حسب مورد محکوم خواهد شد

به گزارش قانون آنلاین- هیچ مدرکی که ثابت کند محسن قهرمانی محکوم است وزد و بندی داشته پیدا نشده است . به همین دلیل هم رییس کمیته داوران با صراحت اعلام کرده که برای نیم فصل دوم به او بازی خواهد داد . جالب اینکه مسئولان فدراسیون هم این نکته را تایید می کنند آیت اللهی نایب رییس فدراسیون فوتبال در مورد حکم محسن قهرمانی گفت: « تناقضی در کار نیست. تا امروز که بررسی کرده‌ایم مورد خاصی نبوده است که بخواهیم تصمیم‌گیری و اعلام رأی داشته باشیم. در هر حال امیدوارم جامعه فوتبال در نهایت ضرر نکرده و موضوع با خیر و خوشی تمام شود.»

اما خیرو خوشی در ادبیات فوتبال ایران به معنی آن است که هیچکس دچار لطمه نشود و انگشت اتهام به سویی گرفته نشود . با رفع اتهام از قهرمانی سئوال این است که سرنوشت اتهام دایی چه می شود؟ آیا از قهرمانی خواهند خواست تا از موضوع بگذرد یا او مطابق آنچه که وعده داد علیه اتهام زنندگان شکایت خواهد کرد اگر این اتفاق رخ داد و دایی به خاطر افترا محکوم شد چه؟

ماده۶۹۷ قانون مجزات اسلامی می گوید: هرکس به وسیله‌ی اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله‌ی درج ‌در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر، به کسی ‌امری را صریحاً نسبت دهد یا آن‌ها را منتشر نماید که مطابق قانون آن ‌امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا (۷۴) ضربه شلاق یا یکی از آن‌ها حسب مورد محکوم خواهد شد. متوجه باشید که شکایت قهرمانی به مراجع فوتبالی مثل کمیته انظباطی هم می تواند محرومیت برای او به همراه داشته باشد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *