چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

رکورد شکنی اصغر فرهادی در اسکار

اصغر فرهادی کارگردان کشورمان با فیلم سینمایی «فروشنده» در میان پنج نامزد نهایی جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌ زبان اسکار ۲۰۱۷ جای گرفت.

https://dustaan.com/files/uploads/-000//1/www.dustaan.com-مجله-اینترنتی-1485274093.jpg

اصغر فرهادی بار دیگر به جمع نامزدهای نهایی جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌ زبان اسکار راه یافت. او نخستین کارگردان ایرانی است که دو بار نامزد این جایزه می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، فهرست نامزدهای اسکار ۲۰۱۷ دقایقی پیش اعلام شد و اصغر فرهادی با «فروشنده» در میان پنج نامزد نهایی جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان جای گرفت.

اصغر فرهادی سال ۲۰۱۲ با فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را از آن خود کرد. به غیر از اصغر فرهادی تنها یک بار مجید مجیدی با فیلم «بچه‌های آسمان» به جمع نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان راه یافته است.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی و فرید سجادی‌حسینی در «فروشنده» بازی می‌کنند. اصغر فرهادی کارگردان، نویسنده و یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است.

این فیلم نخستین بار در شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را به ترتیب برای اصغر فرهادی و شهاب حسینی به ارمغان آورد. «فروشنده» یکی از پنج نامزد نهایی جایزه گلدن گلوب و برنده جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان هیئت ملی نقد فیلم است.

هشتادونهمین دوره جوایز سینمای اسکار هشتم اسفند (۲۶ فوریه) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *