پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

رونالدو توپ طلای سال ۲۰۱۳ را به چنگ آورد

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ امشب (دوشنبه) در مراسمی در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و در آن کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا انتخاب شد تا برای دومین بار در طول دوران بازیگری خود توپ طلا را َاز آن خود کند.

n00192340-tرونالدو که پیش از این در سال ۲۰۰۸، زمانی که توپ طلا به تنهایی توسط نشریه فرانس فوتبال ارائه می‌شد، این افتخار را کسب کرده بود، به لطف گل‌های پرشمارش در سال ۲۰۱۳  که او را به گلزن‌ترین مهاجم دنیا تبدیل کرد توانست توپ طلای فیفا را از آن خود کند. این در حالی است که او در فصل گذشته نتوانست هیچ افتخار تیمی را به همراه کهکشانی‌ها کسب کند.

کاپیتان تیم ملی پرتغال در سالی که گذشت ۶۳ گل به ثمر رساند که مهم‌ترین آنها ۴ گلی بود که در دور پلی‌‌آف مرحله انتخابی ۴ جام جهانی در ترکیب تیم ملی کشورش به سوئد زد. رونالدو در بازی رفت در لیسبون یک گل و در بازی برگشت در استکهلم ۳ گل زد تا به تنهایی تمام گل‌های پرتغال را در دور پلی‌آف به ثمر رسانده باشد.

به این ترتیب کریستیانو رونالدو به سلطه لیونل مسی بر فوتبال جهان که در ۴ سال اخیر به طور پیاپی توپ طلا را تصاحب کرده بود، پایان داد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *