پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۶ قبل از ظهر به وقت تهران

خودکشی دختر دانش‌آموز شیرازی به دلیل انتشار تصاویر شخصی اش در اینترنت

n00041298-bرییس پلیس «فتا»ی استان فارس از کشف پرونده‌ی هتک حیثیت از طریق افشا تصاویر و اطلاعات شخصی دختر دانش‌آموز شیرازی، در فضای مجازی خبر داد که به خودکشی این دختر منجر شده است.
به گزارش ایسنا، سرهنگ «سیدموسی حسینی» در تشریح این خبر گفت: در این پرونده که شخصی از طریق اینترنت و نرم‌افزار کاربردی گوشی تلفن همراه، عکس‌های دختری نوجوان(۱۷ ساله) را سرقت کرده و از این طریق با ایجاد ترس، تهدید و اذیت و آزار سعی می‌کند از او سو‌ءاستفاده جنسی کند.
وی با بیان این‌که تهدیدها و آزارهای متهم سبب بروز مشکلات عصبی برای دختر نوجوان می‌شود، ادامه داد: این ارتباط در نهایت دختر نوجوان را به سمتی سوق می‌دهد که تصمیم به خودکشی می‌گیرد که خوشبختانه با درایت خانواده، از مرگ نجات می‌یابد.
سرهنگ حسینی گفت: پس از ارجاع این پرونده به پلیس فتا، کارشناسان متهم را شناسایی کرده و با استفاده از ترفندهای مهندسی پروفایل وی را هک و اطلاعات اولیه‌ای از او را استخراج کردند.
وی افزود: در ادامه‌ی شواهدی از ارتباط متهم با اشخاص دیگری نیز در فضای مجازی شناسایی و با به‌دست آمدن ادله‌ی کافی از «نوید» که متهم این پرونده است کارآگاهان پلیس «فتا»ی استان فارس وی را دستگیر و تجهیزات دیجیتالی او را به‌منظور استخراج ادله دیگر در اثبات جرم به پلیس فتا منتقل کردند.
رییس پلیس فتای استان فارس گفت: در تحقیقات از متهم مشخص شد وی از طریق مهندسی اجتماعی، اعتماد کاربران هم‌چنین شاکی را جلب و با ارسال تصاویر جعلی از خودش آنها را برای ارسال عکس‌ها و اطلاعات شخصیشان ترغیب می‌کرده است.
سرهنگ حسینی افزود: با مطرح شدن تقاضای ارسال تصاویر شخصی، شاکی که سن و سال کمی دارد و فریب خورده، تصاویر خود را برای وی ارسال و متهم پس از دریافت این تصاویر سعی می‌کند از طریق ایجاد ترس از ارسال تصاویرش در فضای مجازی به نیت شوم خود دست یابد.
رییس پلیس فتای استان فارس اظهار کرد: این پرونده که هم‌اکنون توسط کارشناسان این پلیس به نتیجه رسیده، برای طی مراحل قضایی به دادسرا ارسال شده است.
سرهنگ حسینی هشدار داد: خانواده‌هایی که با فرزندانشان برخورد مناسبی ندارند سبب می‌شوند فرزندان از بیان مشکلات شخصی‌شان خودداری کنند و به مشکلات عصبی و در نهایت مشکلاتی ناخواسته دچار شوند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *