پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

تاج السلطنه دختر زیبای ناصرالدین شاه +عکس

تاج السلطنه فرزند ناصرالدین شاه در صدر مشروطه جزو دست ‌اندرکاران “انجمن آزادی زنان” بود و با شاعرانی هم‌ چون میرزاده عشقی و عارف قزوینی ارتباط داشت.

تصویری جالب از تاج السلطنه فرزند ناصرالدین شاه

تاج‌ السلطنه دختر ناصرالدین شاه قاجار در اوایل سال ۱۲۶۳ شمسی در تهران به دنیا امد، وی از مدافعان انقلاب مشروطه و عضو انجمن حریت نسوان بود و به نوشتن خاطرات خود علاقه داشت. بخش‌هایی از خاطرات او به نام «خاطرات تاج السلطنه» برجا مانده که وسعت اطلاعات او را نشان می‌دهد و منبع تاریخی بااهمیتی است.

تاج‌ السلطنه در ۱۰ سالگی اولین ازدواج خود را با حسن خان انجام داد که پس از ۷ سال به شکست انجامید، وی بعد از ۱۰ سال و در سن ۲۷ سالگی دومین ازدواج خود را با قوللرآقاسی انجام داد که تا پایان زندگی اش دوام داشت.

وی به زبان های عربی و فرانسه تسلط کامل داشته و دو کتاب به نام های «خاطرات تاج‌السلطنه» و «سرگذشت شاهزاده خانم ایرانی» را نیز از خود به جای گذاشته است.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

یک دیدگاه

  1. این عکس چاق و زشتش مال ۴۵ سالگی به بعد بوده بعد قدیم به خودشان نمی رسیدند و نقاشی ها خوب نبوده عکس جوانیش را ببین تو کفش می مونی اصلا آدما در حد زنان قاجار هستند اینا که شما فکر می کنید زیبا هستند آدم شبیه سازی هستند وقتی سرچ می کنی بنویس عکس جوانی عزت الدوله و عکس جوانی تاج السلطتنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *