پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸ بعد از ظهر به وقت تهران

بهترین میوه برای کاهش کلسترول

IMAGE635251084469618193میوه های تازه؛‌ سرشار از ترکیبات مفید

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ تغذیه صحیح یکی از مهم ترین و مؤثرترین روش های کنترل کلسترول در حد متعادل است که میوه ها در این باره تاثیر مطلوبی خواهند داشت. میوه های تازه حاوی انواع ویتامین ها و فیبرها هستند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هستند که این ترکیبات می توانند بر کنترل کلسترول مؤثر باشند. پرتقال،‌ لیمو،‌ گریپ فروت،‌ کیوی، میوه های سرخ،‌ طالبی، ‌زردآلو، هلو و انگور بهترین میوه ها از این لحاظ هستند.

دانه های روغنی؛‌ کوچولوهای پرخاصیت

دانه های روغنی حاوی چربی های غیر اشباع هستند که می توانند کلسترول بد خون را کاهش دهند و مقدار کمی چربی اشباع دارند. دانه کاج،‌ بادام،‌ فندق،‌ گردو و پسته جز این گروه هستند. بهتر است در انواع سالاد یا همراه با سبزیجات از آنها استفاده کنید.

سیب را فراموش نکنید!

سیب میوه کم کالری است به طوری که ۱۰۰ گرم سیب حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلوکالری دارد. این میوه تاثیرات مثبتی در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد زیرا جذب کلسترول و چربی را در روده ها کاهش می دهد. همچنین به خاطر اینکه تقریبا مقاومت خوبی دارد می توان آن را همه جا همراه داشت و مصرف کرد. سیب سرشار از فیبرهای غذایی وآنتی اکسیدان هاست. ویتامین های زیادی به خصوص در پوست خود دارد که به همین خاطر توصیه می شود سیب را پوست میل کنید. فروکتوز و گلوسید موجود در سیب باعث شده تا این میوه هنگام فعالیت های بدنی بسیار مناسب باشد. یکی دیگر از خواص سیب کاهش تمایل به ریزه خوری است و احساس سیری را به همراه دارد. از آنجا که ۸۵% آن را آب تشکیل داده برای رفع تشنگی بسیار عالی است. سیب خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می دهد. یکی از ویژگی های سیب این است که می توان این میوه را در همه ایام سال و پخته یا خام مصرف کرد.
منبع:‌www.SanteMedecine.net

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *