سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۳:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

بهترین فیلم‌ های اکشن تاریخ سینما جهان +عکس

فیلم های اکشن، همواره مخاطبان خاص خود را داشته است، در این بخش می خواهیم برترین فیلم های اکشن سینمای جهان را معرفی کنیم.

باشگاه خبرنگاران: فیلم‌های اکشن همواره یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین ژانرهای سینما بوده است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. در این ژانر فیلم‌های بسیاری ساخته شده است و البته تعدادی از آنها بسیار خاطره‌انگیز و به یادماندنی شده‌اند. در زیر تعدادی از برترین و به یادماندنی‌ترین آثار سینمای مهیج و اکشن را مشاهده می‌کنیم.

۱۰- جان سخت

برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

بهترین فیلم‌ های اکشن تاریخ سینما جهان

بروس ویلیس در سری فیلم‌های جان سخت بسیار شبیه یک ابرقهرمان است تا یک مرد عادی و یک انسان اما در فیلم نخست این مجموعه که در سال ۱۹۸۸ ساخته شده است او یک فرد عادی است که برای نجات همسرش از دست گروگان‌گیرها در یک ساختمان تلاش می‌کند به همین دلیل است که نسخه اول این فیلم زیباترین قسمت این سری از فیلم‌ها است.

۹- ترمیناتور: روز قیامت

برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

۲۴ سال از این فیلم می‌گذرد ولی هنوز هم این فیلم با بازی ترمیناتور به عنوان یک نابودگر خیابانی مخاطبان خودش را حفظ کرده است.

۸- ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده

برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

استیون اسپیلبرگ کارگردان نامی سینما که همه ژانرهای سینمایی را تجربه کرده است در ژانر اکشن هم بسیار موفق بوده است و با خلق سری فیلم‌های ایندیاناجونز نام خودش را به عنوان یکی از کارگردانان این گونه آثار زنده نگه داشته است.

۷- اولین خون

برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

سیلوستر استالونه یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای اکشن است. این بازیگر با سری فیلم‌های راکی به شهرت بسیاری دست یافت. فیلم‌های سری راکی به ویژه اولین خون همیشه یکی از زیباترین آثار سینمای مهیج بوده است.

۶- اسلحه مرگبار

برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

مل گیبسون در این نقش یک بازنشسته را در ۴۱ سالگی بازی کرد. نسخه اول این فیلم به موفقیت بسیاری رسید ولی نسخه‌های بعدی چندان موفقیت آمیز نبود. ریچارد دانر کارگردان این اثر همواره در سینمای اکشن موفق ظاهر شده است و فیلم‌هایی مثل سوپرمن و… را در کارنامه خود دارد.

۵- ماتریکس

برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

ماتریکس روایتگر یک برنامه‌نویس کامپیوتری است که متوجه می‌شود تمام جهانش یک توهم شبیه به واقعیت است و از آنجا زندگیش به طور کل تغییر می‌کند.

۴- غارتگر

برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

تیمی کاملا حرفه‌ای از بازیگران و کارگردانان سینما جمع شدند تا یک فیلم پرفروش و ماندگار به نام را بسازند و البته به موفقیت هم رسیدند. در این فیلم آرنولد شوارتزنگر به ایفای نقش پرداخته است.

۳- حقیقت بورن

برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

هنگامی که در سال ۲۰۰۲ قسمت اول این فیلم برای پخش آماده شده بود هیچ کدام از عوامل این فیلم فکر نمی‌کردند که قرار است به چه موفقیت بزرگی دست پیدا کنند. اما این فیلم با ستاره‌اش مت دیمون توانست علاوه بر فروش بالا نظر منتقدان را به خود جلب کند.

۲- بیگانه

برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

بک گروه از فضانوردان در سفینه مخوفشان با یک موجود غیرعادی و بسیار زشت روبرو می‌شوند… این داستان تبدیل به یکی از مهیج‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان است.

۱-مکس دیوانه جاده خشم

برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

پیش تولید این فیلم از سال ۱۹۹۷ شروع شده بود و بعد به تعویق افتادن‌های چند باره بالاخره در سال ۲۰۱۲ فیلمبرداری شد . در این فیلم تام هاردی به عنوان مکس و نقش اول این فیلم ظاهر شد. شارلیز ترون دیگر بازیگر مطرح سینمای جهان در این فیلم بازی کرد. کارگردانی این اثر همانند قسمت اول آن بر عهده جرج میلر بود.

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *