چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از”یار دبستانی من”

مجله انلاین دوستانآیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اعضای کمیته‌های ستاد دهه فجر خراسان رضوی در خصوص سرود “یار دبستانی من” اینگونه اظهار نظر کرد: با توجه به وضعیت کنونی پخش این سرود مناسبت ندارد زیرا این سرود برای زمان طاغوت مناسبت داشت و در حال حاضر برای ضدانقلابی‌ها پخش می‌شود و اکنون آیا چوب الف واقعاً بر سر کسی است؟

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از"یار دبستانی من"
انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از”یار دبستانی من”


وی بیان کرد: سرود یار دبستانی من ضد انقلابی است و در حال حاضر منافقین آن را می‌خوانند، من چندبار به آقای دارابی تذکر دادم که آن را از تلویزیون پخش نکنند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: دهه فجر باید با هویت انقلاب و ماهیت انقلاب منافات نداشته باشد و برنامه‌های درحال اجرا سنخیتشان با انقلاب حفظ شود.

وی با ابراز تاسف از برنامه‌هایی که به عنوان جشن‌های دهه فجر برگزار می‌شود تاکید کرد: این برنامه‌ها با انقلاب سنخیت ندارد.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: جشنواره موسیقی و کنسرت‌ها و فیلم فجر سنخیتی با امام زمان و اسلام ندارد.

وی بر شادی و شعف مردم در این دهه مبارک تاکید کرد و گفت: اینکه ماهیت دهه فجر در این مراسم خدشه‌دار نشود، مهم است.

امام جمعه مشهد گفت: برنامه‌های دهه فجر نباید منحصر به فیلم فجر و جشنواره فجر باشد و  برگزاری جشنواره قرآن نیز در این دهه اهمیت دارد.

وی ادامه داد: برخورد با دهه فجر با شعائر عظیمی که اسلام در دنیا با این شعائر شناخته شده مهم است؛ چرا که گرایش دنیا به اسلام در حال حاضر و اینکه دنیا نام اسلام را با نام امام (ره) می‌شناسد و اینکه دهه فجر دهه انقلاب است و باید توسعه اسلام و شعائر اسلامی در این دهه مطرح باشد و این مهم است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: برنامه‌های دهه فجر در شهر مشهد و کل استان با دین اسلام و انقلاب سنخیت دارد و شورای هماهنگی تبلیغات در ستاد دهه فجر باید با برنامه‌های ضد ارزشی و ضد شرعی و ضد انقلابی برخورد کند.

وی از اجرای چند برنامه کنسرت موسیقی در قوچان و چناران قبل از دهه فجر ابراز تاسف کرد و تاکید کرد: نباید برنامه‌های این چنینی برگزار شود.

آیت الله علم‌الهدی گفت: در دولت گذشته اداره ارشاد نامه‌ای به استانداری خراسان رضوی داده بود که کنسرت موسیقی در مشهد با تصویب شورای فرهنگی عمومی باشد و بدون تصویب این شورا خلاف است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم نیز با وزیر فرهنگ صحبت‌های شده است که در حال حاضر نیز اجرای کنسرت در مشهد باید با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی انجام شود.

امام جمعه مشهد خواستار شد: اجرای کنسرت اگر با شئونات شهر مشهد و حضرت امام رضا (ع) سنخیت دارد، اجرا شود و اگر غیر از این است اجرا نشود.

وی با اشاره به فعالیت های موثر هئیت های مذهبی و بسیجیان در اجرای برنامه‌های دهه فجر در مشهد و خراسان رضوی عنوان کرد: جریان هیئات مذهبی همکاری فوق‌العاده ای را با شورای هماهنگی داشته و دوم نیزجریان بسیج این برنامه ها را به خوبی اجرا کرد.

 آیت الله علم الهدی بیان کرد: زمانی که یک گروه اجرایی رابطه وهماهنگی تنگاتنگ با این جریان داشته باشد جنبه مردمی ستاد پررنگ‌تر می‌شود.

وی بیان کرد:  در خصوص واقعه تاریخی که زنان نوغان رقم زدند نیز باید چنین حرکتی انجام شود و به شخصیت زنان توجه بیشتری در آثار اجتماعی شود و  پایگاه این مرکز را میدان طبرسی قرار دهید تا کل خیابان تا حرم مطهر رضوی خلوت شود.

امام جمعه مشهد گفت: هویت انقلابی ما بستگی به حرکت‌‌های حماسه‌ساز و عمومی دارد و هر قدر که نظام روی این مسائل و شعائر اسلامی و انقلابی هزینه کند ارزش دارد و ترویج این شعائر در نهادهای مختلف ضروری است.

وی به اهمیت برگزاری جشن های دهه فجر اشاره کرد و افزود: اهمیت آن به واسطه گرایش‌های مردم و ارتباطات عاطفی است.

علم‌الهدی تصریح کرد: دهه فجر علاوه بر اینکه عاشورا را زنده می‌کند از طرفی نیمه شعبان را برای ما جدی می‌کند و مهم‌ترین اثر دهه فجر این است که حد فاصل بین عاشورا و نیمه شعبان است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: برخورد جریان سیاسی با مسئله دهه فجر و پیروزی انقلاب غلط است و این دهه بزرگترین آرم مشخص‌کننده هویت شیعه در سایر مذاهب اسلامی است.

وی با تجلیل از شخصیت ها و مبارزان انقلابی در مشهد مانند تولیت آستان قدس رضوی افزود: همچنین سند انقلاب در مشهد شخصیت با عظمتی همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی است  که این ظرفیت باید در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

امام جمعه مشهد به  امتیازات و ظرفیت‌های موجود در مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اشاره کرد و گفت: از ریشه های انقلاب باید حداکثر استفاده بشود./مهر

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *