پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

اختلاط در دبیرستان های دخترانه+ عکس

کشف حجاب از بانوان و اجرای طرح اختلاط دختر و پسر در مدارس ایران را می‌توان بعنوان دو یادگار شوم رضاخان در این مرز و بوم عنوان نمود که این بدعت منحوس در دوره فرزند معدومش محمدرضا نیز استمرار یافت.

 n00192247-t

خوشبختانه اما با پیروزی شکومند انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، به تأسی از قوانین شریعت تشیع، حجاب اسلامی در جامعه فراگیر شد و مدارس نیز از شیوه مختلط به حالت مجزا و مختص دختران یا پسران دانش‌آموز درآمدند.

مع‌الأسف با گذشت بیش از سه دهه از عمر گهربار انقلاب، شاهد ارتجاع برخی از دبیرستان‌های دخترانه شهر تهران به شیوه اختلاط مدارس در دوران ستمشاهی هستیم!

بر طبق اخبار واصله، مدیر دبیرستانی دخترانه و دولتی به نام “طـ…” -نام دبیرستان محفوظ است- واقع در منطقه ۱۴ آموزش و پرورش شهر تهران، علیرغم در اختیار داشتن معلمین مجرب خانم در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی، با مازاد اعلام نمودن ایشان، جمعی از مردان مجرد، کم سن و سال و یا حتی مطلقه(!) را بعنوان مشاور و دبیر دانش آموزان دختر بکار گرفته است!

بعنوان مثال، استفاده از دفتری مشترک برای استراحت اساتید زن و مرد در ساعات تفریح؛ بکارگیری پسرکی بیست و چندساله بعنوان مشاور تحصیلی دختران دانش آموز در مقطع چهارم دبیرستان؛ دریافت هزینه‌های اجباری گزاف مابه‌ازای تدریس دروس تقویتی توسط اساتید مرد؛ و بسیاری موارد دیگر که زبان از برشماری آنها شرمسار خواهد بود، از جمله اقدامات نابهنجار در دبیرستان نامبرده بشمار می‌رود!

جالب‎تر آنکه وقتی این اقدام خارج از عرف مدیر مذکور، با اعتراض جمعی از دبیران خانم و اولیاء دانش‌آموزان متدین و صد البته معذب از حضور نامحرم در محیط مدرسه مواجه می شود، در پاسخ به ایشان توبیخ کتبی، انفصال از خدمت و در مواردی حکم اخراج صادر می‌گردد!

این خود تنها مشتی از خروارها دبیرستان دخترانه شهر تهران بود که با بی‌توجهی مسئولین آموزش و پرورش، از حالت مأمنی مَحرم سازی شده برای دختران مردم درآمده و جولانگاه آمد و شد مردان مجرد و بعضاً مطلقه شده‌اند!

در این میان با توجه به روی کار بودن دولت تدبیر و امید، انتظار آن می رود تا با برخورد قاطع و به موقع با این قبیل اعمال هنجارشکنانه که سابقاً در دوران افراط‌گرایان دوم‌خرداد نیز مسبوق بوده است، مانع از به قهقرا رفتن شعار «اعتدال» خویش باشند.


صراط

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *